Собственикът на Viber изгражда собствена мобилна мрежа

item_pexelsphotocellphonenetwork (Small)

снимка: Economic.bg

Rakuten иска да се намеси сред тримата големи в Япония и да разруши „координирания олигопол“

Най-голямата компания за електронна търговия в Япония иска да разтърси безжичния пазар в страната. Rakuten заяви в четвъртък, че планира да изгради собствена мобилна мрежа, предава CNN Tech. Целта е услугата да стартира през 2019 г. и да привлече поне 15 млн. абонати, източник /Economic.bg/.
Това е смел ход от страна на компанията, която стартира дейността си преди 20 години с едва 6 служители. Сега обаче Rakuten се смята за интернет гигант, оценяван на 14 млрд. долара, за който работят над 14 000 души.
Подобно на Amazon, японската компания е най-популярна като онлайн портал за пазаруване. Основана от Хироши Микитани, тя постепенно настъпва и в други сфери, предлагайки различни услуги като видео стрийминг, чат приложения и платежни платформи. Viber например е именно един от продуктите на Rakuten.
Бегъл поглед към развитието на сектора показва интересни тенденции. Verison наскоро купи Yahoo, а AT&T опитва да придобие Time Warner, компанията-майка на CNN. Междувременно един от най-добрите доставчици на безжични услуги в Япония – SoftBank, агресивно инвестира в интернет и технологични компании по целия свят.
Rakuten тръгва в обратната посока
От компанията смятат, че навлизането в безжичната индустрия ще ѝ даде „нов двигател за по-нататъшен растеж“ и ще я превърне в „една от малкото компании в света, предлагащи широк пакет от услуги“ в областта на електронната търговия, интернет финансирането и мобилните комуникации.
На Rakuten обаче ѝ предстои да се сблъска с някои сериозни предизвикателства в лицето на SoftBank и другите два безжични оператора, доминиращи японския пазар – NTT DoCoMo и KDDI. Тези три компании са няколко пъти по-големи от Rakuten, която ще трябва да похарчи много, за да изгради мрежа на територията на цялата страна.
Според собствените изчисления на Rakuten, тя ще трябва да вземе заем от поярдъка на 600 млрд. йени (5.3 млрд. долара), за да осъществи плановете си.
Новината обаче не удовлетвори инвеститорите и в резултат акциите на компанията паднаха с 5% в Токио в четвъртък.
Навлизането на четвърти играч на безжичния пазар в Япония обаче може да инжектира здравословна доза конкуренция в наречения от Rakuten „координиран олигопол“. Регулаторите в страната многократно са критикували тримата големи играчи заради неблагоприятните цени с настояване да предлагат по-евтини планове.
Сега надеждата на Rakuten е да получи от държавата възможност да ползва 4G честоти. „Групата ще бъде идеално позиционирана, за да осигури достъпни и лесни за ползване мобилни комуникационни услуги, както и да увеличи максимално ползите за потребителите“, се казва в изявление на компанията.
Rakuten вече има известен опит в безжичната индустрия. Тя стартира Rakuten Mobile през 2014 г., но услугата включва отдаване под наем от капацитета на DoCoMo, а не изграждане на собствен такъв.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *