Всяка година жители на Долни Чифлик посрещат Нова година на тъмно

7140ff0aceb4ce1db38029c907ccf4a6 (Small)

снимка: Черно море

Вече осем години десетки семейства от Долни Чифлик посрещат Нова година на тъмно. Токът в домовете им спира всеки път, когато домакинствата имат по-голямо потребление. Причината е, че към местния трафопост са присъединени повече абонати, отколкото е капацитетът му. Въпреки сигналите до електроразпределителната компания “Енерго про”, проблемът остава нерешен, източник /БНТ/.

По традиция в последния ден на миналата година токът в един от кварталите на Долни Чифлик спира. Този път от 16:30 почти до полунощ.

Димитричка Демирева: На свещи, хапнахме с майка ми и си легнахме и се събудихме от пиратките, това беше нашата Нова година.

Юли Комитев: Стана 7-8 години вече това е едно и също, което се прави за всяка нова година.

Георги Радев: Аз имам 3 деца с внуци, е всички се пръснаха. Седяхме, чакахме чакахме и…

Техниците няколко пъти се опитват да пуснат електличеството, но то веднага прекъсва, защото консумацията е голяма.

Ивайло Димитров: Техниците казват, че въпросният трафопост е направен за определен брой домакинства, а на него за закачени много повече.

Мехмед Самедов: Затова, че потреблението е голямо, не сме виновни ние. Ние си плащаме всичките и искаме за тази услуга, която си плащаме, адекватно решение.

Един от потърпевшите търси съдействие от електроразпределителното дружество.

Ивайло Димитров: Лично аз отидох в Енерго-про и попитах какво трябва да направим, за да се отстрани проблема, ако трябва да съберем подписи. И ми отговориха не подписи, а пари трябва да съберете, за да изградят нов трафопост.

Потърпевшите питат защо от енергодружеството не правят нищо.

Георги Радев: Защото трябва да направят разходи, а те не правят разходи, те само вземат парите и толковаЗа мен е наглост от тяхна страна.

В Устава на Енерго-про – мрежи пише, че дружеството е длъжно да поддържа електроразпределителната мрежа и съоръжението в съответствие с техническите изисквания и да ги развива съобразно потреблението в даден регион. Потърсихме информация по случая от електроразпределителната компания.

Въпреки обещанието от тяхна страна и многократното ни напомняне, отговор така и не дойде. Обясниха ни, че ще получим становището им, когато съберат пълната информация за проблема. Дано не се наложи и ние да чакаме 8 години като потърпевшите абонати от Долни Чифлик.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *