ЧАСТ 2: АКО СЪСЕДА ТИ Е КМЕТ, УЛИЦАТА ТИ Е ОК. ЗАДЪНЕНА УЛИЦА ИЛИ МАГИСТРАЛА СТРОЯТ В ПРОВАДИЯ ИЛИ КОЛКО СТРУВА НА ПРОВАДИЙЦИ УЛ. „СУФИЯН”

ЧАСТ 2: АКО СЪСЕДА ТИ Е КМЕТ, УЛИЦАТА ТИ Е ОК. ЗАДЪНЕНА УЛИЦА ИЛИ МАГИСТРАЛА СТРОЯТ В ПРОВАДИЯ ИЛИ КОЛКО СТРУВА НА ПРОВАДИЙЦИ УЛ. „СУФИЯН”

ТЪРГ НОМЕР ТРИ ЗА ИЗГРАЖДАНЕ НА „УЛИЦА СУФИЯН”

Тече и трета обществена поръчка във връзка с изграждащата се „улица Суфиян” –  за упражняване на строителен надзор на строеж „Изграждане на улица – тупик /ул. Скобелев/, кв. 68, гр. Провадия”.

За упражняване на строителния контрол на търга се явяват трима участника /фирми/, като най – ниската предложена цена с ДДС е 540 лв., следващата 1344 лв., а най – високата оферта 1560лв.

Според изискванията спечелилият е длъжен: Да упражнява строителния надзор върху строежа от началото на строителството до съставяне на доклад за въвеждането в експлоатация на т.нар. „улица Суфиян”.

На заседанието си на 02.08.2016г. комисия от служители на Община Провадия отлага решението си кой печели търга, изисквайки обосновка от фирмата предложила най – ниска цена, как така се е образувало това ниско предложение. На второто си заседание отхвърля ниското предложение, тъй като фирмата е посочила транспортни разходи на специалистите си от Варна до Провадия, а седалището на фирмата било в София и един вид специалистите трябвало да пътуват от София до Провадия, а самата предложена цена от 540лв. с ДДС била занижена.

Избран е участника, предложил да направи срещу 1344лв. услугата за надзор.

ТАКА Е НА „УЛИЦА СУФИЯН”, ВСИЧКИ ЦЕНИ ТРЯБВА ДА СА „ДОСТОЙНИ” ЗА ПРОВАДИЙЦИ. ЕТО И СНИМКИ НА НОВОИЗГРАДЕНАТА УЛИЦА:

IMG_20160803_173733 (Small)

IMG_20160803_173749 (Small)

IMG_3837 (Small)

Снимките са от 3.08.2016г.

Така себестойността на „ул. Суфиян” дотук се формира около 51 500лв., които ще бъдат заплатени от Община Провадия според сключените договори.

ДА СЕ ОГРАНИЧИМ ДО ТЕЗИ ПАРИ И ДА НЕ УТЕЖНЯВАМЕ ЧИТАТЕЛЯ СЪС ЗАПЛАТЕНИТЕ ОЩЕ СУМИ ЗА ОСЪЩЕСТВЯВАНЕТО НА „УЛИЦА СУФИЯН”…засега

ПОЗВОЛЕТЕ ДА ПОВТОРИМ: обществените поръчки са свързани с изграждане на улица тупик с ширина 3,5 м. с разширение за обръщач с обща дължина 30 метра. Така цената на метър на улицата с ширина 3,5м. излиза малко над 1700 лв.

МАГИСТРАЛА ЛИ Е „УЛИЦА СУФИЯН”?

Има неписано правило, че километър магистрален път струва един милион. Пренебрегвайки даже това, да разгледаме една осъществена позната на всички магистрала.

Авто Магистрала Тракия е магистрала, това безспорно J. Ето и фактите за АМ Тракия, Лот 3:

Лот 3 „Нова Загора – Ямбол – от км 241+900 до км 277+597” е с дължина 35.7 км. Трасето преминава през област Сливен и област Ямбол. За изпълнението на Лот 3 са сключени следните договори:

Със Строител – стойност на договора 133 973 906.02 лв. с ДДС;

Със Строителен надзор– стойност на договора 1 077 240 лв. с ДДС;

С Авторски надзор – стойност на договора 111 672 лв. с ДДС.

Сумарно сумата възлиза на 135 163 818 лв. Разделено на 35,7км., километър от магистралата възлиза на сумата от около 3 милиона 786 хил. лв., а оттам метър магистрален път с габарит А29 струва на държавата и нейните жители 3 786 лв.

КАКВО ТОЧНО ВКЛЮЧВА ТАЗИ СУМА 3 786 ЛВ. ЗА МЕТЪР МАГИСТАЛЕН ПЪТ ОТ АМ ТРАКИЯ, ЛОТ 3:

Пътуващите по магистрала „Тракия“ могат да разберат, че се намират в очертанията на Лот 3 по монтираната шумозащитна стена и изградените 10 км предпазни мрежи за обезопасяване полета на птиците. Изградени са 12 броя надлези, 4 броя подлези, 1 мост, заедно с подземната инфраструктура и комуникации, вкл. и отводнителната система, изграден е пътен възел „Нова загора” и е изградено пресичането на магистралата с ж.п. линия „София – Бургас” и др.

Лот 3 е с положена пътна настилка за скорост на МПС от 140 км/час, което означава изпълнение на спеиална пътна настилка и с габарит А29.

КАКВО ОЗНАЧАВА ГАБАРИТ 29:

Стандарт Габарит 29, включва две пътни платна от по 11.5 м, включващи 2 активни ленти за движение от по 3,75м., асфалтирани водещи ивици 2х0.75м. и лента за принудително спиране от 2.50м. /дотук всичко това общо 23м. ширина на пътя/ плюс  разделителна ивица – 3.5 м и 2 броя банкети от по 1.25 метра. Или общо ширината на изградения магистрален път е 29 м.

8 ШИРИНИ НА „УЛИЦА СУФИЯН” С ШИРИНА ОТ 3,5М., МОГАТ ДА СЕ ПОБЕРАТ В ШИРИНАТА НА АВТОМАГИСТРАЛА ТРАКИЯ. Или по друг начин казано, в 30 метров участък на АМ ТРАКИЯ можем да съберем 8 пъти „улица Суфиян”.

ДАЛИ ДА ИЗЧИСЛИМ КОЛКО ИЗЛИЗА МЕТЪР МАГИСТРАЛЕН ПЪТ, АКО ШИРИНАТА МУ Е 3,5 МЕТРА, ТОЛКОВА КОЛКОТО НА УЛИЦА СУФИЯН?

АМ ТРАКИЯ – 3 786лв. за метър път с ширина 29 метра

vs                            

УЛИЦА СУФИЯН  – 1 700лв. за  метър път с ширина 3,5 метра

НАЛОЖЕНОТО НА ПРОВАДИЙЦИ, ОЧЕВИДНО НЕ Е СЪС ЗАНИЖЕНИ ЦЕНИ. НА МАГИСТРАЛА ТРАКИЯ, ПРЕДСТАВЕТЕ СИ МЕТЪР ОТ МАГИСТРАЛНИЯ ПЪТ С ШИРИНА 3.5 М. Е ИЗЛЯЗЛО НА ДЪРЖАВАТА САМО 474ЛВ, J J J НАПРАВО ИЗГЛЕЖДА СКАНДАЛНО И НЕИЗПЪЛНИМО J J J. НА УЛИЦА СУФИЯН  1700 ЛВ. ЗА МЕТЪР С ОПРЕДЕЛЕН ЦВЯТ НА ТРОТОАРНИТЕ ПЛОЧКИ И ВИДА НА МЕЖДУСЪСЕДСКАТА ОГРАДА, ЗВУЧИ НЯКАКСИ ПО – ТАКА, НИЩО ЧЕ ДАЖЕ КАНАЛИЗАЦИЯ И ОТВОДНЯВАНЕ НЕ Й Е ИЗГРАДЕНО.

Ако се вземе предвид цената, отговора на въпроса, ще е може би „улица Суфиян” не е магистрала, а  е звездна магистрала. Като се направи съпоставка на строителството, обаче може би на някой ще му се стори, че се опитват да ни върнат светлинни години назад, тогава когато е нямало ЕЛЕМЕНТАРНА МАТЕМАТИКА. Ето и строителството на АМ Тракия:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

gallery__e1e8ebf60660238472fb5488ceccf4ab (Small)

Pentax Digital Camera

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

ЗАВЪРШЕНА ЛИ Е УЛИЦА СУФИЯН?

И ДА, И НЕ…какво точно се има предвид:

Според освободените гаранции на 12.08.2016г., строителството следва да е приключило преди 12. Август.

Според договора гаранцията от строителя се връща след извършване на плащанията по договора, плащанията  към „Пътища и мостове” АД по договора за строителство пък се извършват след като строителството е завършено и е подписан протокол от страна на община Провадия, че приема без забележка дейностите и „Пътища и мостове”АД са представили съответната фактура.

Document-page-001 (Small)

Според обаче проведения търг за строителен надзор /справка – началото на статията/ не може „Пътища и мостове” АД да е завършило строителството на 12.08.2016г., да е подписан протокол от страна на община Провадия, че приема без забележка работата на „Пътища и мостове”АД и да е върната гарранцията за изпълнението, тъй като договора с надзорната фирма още не е бил подписан. Печелившия кандидат, който трябва да ревизира, съблюдава и контролира строителството от началото докрай, е обявен от комисията по търга на 16.08.2016г.

КАКВО ТОЧНО СТАВА ОТ И НА „УЛИЦА СУФИЯН”?

ПРОВАТОН: ЧЕТЕТЕ ПРОДЪЛЖЕНИЕТО НА СТАТИЯТА В „ЧАСТ 3: АКО СЪСЕДА ТИ Е КМЕТ, УЛИЦАТА ТИ Е ОК. ЗАДЪНЕНА УЛИЦА ИЛИ МАГИСТРАЛА СТРОЯТ В ПРОВАДИЯ ИЛИ КОЛКО СТРУВА НА ПРОВАДИЙЦИ УЛ. „СУФИЯН”

ТУК МОЖЕ ДА ПРОЧЕТЕТЕ ЧАСТ1 НА СТАТИЯТА:

ЧАСТ 1:АКО СЪСЕДА ТИ Е КМЕТ, УЛИЦАТА ТИ Е ОК. ЗАДЪНЕНА УЛИЦА ИЛИ МАГИСТРАЛА СТРОЯТ В ПРОВАДИЯ ИЛИ КОЛКО СТРУВА НА ПРОВАДИЙЦИ УЛ. „СУФИЯН”

 

Подобни новини

1 Comment

  1. Исмаил Сояков
    01.09.2016 at 8:27 Отговори

    В коментарите си съм написал истината, например че е имало автомобилен достъп, който е отнет от общината (всички факти са лесно проверими). За чия сметка трябва да се възстанови автомобилния достъп?, може би за сметка на автора на статията!!!!!
    С тези неистини (в уводната част) разпространявани в интернет пространството в желанието си да постигнеш нещо, насаждаш негативно мнение в обществото към трети лица, от което вече има последици.
    Използвай коментарите ми да напишеш каквото и да е, избора е твой, както и мой за втора жалба.

    Исмаил Сояков

Вашият коментар