Toyota пуска 10 изцяло електрически модела до 2020 г.

Toyota пуска 10 изцяло електрически модела до 2020 г.

снимка: Economic.bg

В момента компанията е сред лидерите в производството на хибриди

Toyota планира да предложи над 10 изцяло електрически модела коли до 2020 г., източник /Economic.bg/.

В момента Toyota Motor Corp. няма изцяло електрически модел, въпреки че е сред лидерите в производството на хибриди – коли с електрически мотор и бензинов двигател.

Изпълнителният вицепрезидент на компанията Шигеки Тераши обяви в понеделник, че електрическите автомобили първо ще бъдат пуснати на китайския пазар, където със субсидии и други политики се насърчават покупките на такива модели, пише News Observer.

След първоначалното предлагане в Китай, електрическите модели на Toyota ще бъдат пуснати в продажба и в Япония, Индия, САЩ и Европа.

Компанията смята до 2025 г. всеки модел, който продава, да бъде до някаква степен “еликтрифициран” – .е. да е хибрид, електрически или с горивна клетка.

Миналата седмица Toyota обяви, че ще създаде съвместен бизнес за електрически батерии с японския производител на електроника Panasonic Corp.

Тераши подчерта, че сделката с Panasonic е “ключова част” от стратегията на Toyota.

Toyota обяви и други цели в производството на “зелени” автомобили. До 2030 г. компанията се надява да продава 5,5 млн. електрически автомобила годишно. В световен мащаб годишните продажби на компанията са около 10 млн. автомобила.

Конгломератът също така планира да инвестира 1,5 трилиона йени (около 13 млрд. долара), за да реализира целите си до 2030 г., като половината сума ще бъде инвестирана в производството на батерии.

Други автомобилни гиганти като Nissan Motor Co., Volkswagen AG и Honda Motor Co. вече предлагат или работят по създаването на електрическа гама модели. Това означава ,че конкуренцията между производителите на батерии се разгорещява. Но все още не е ясно дали Panasonic се очертава победител в състезанието.

Стратегията на Toyota е сама да произвежда ключови технологии, вместо да ги купува от външни доставчици. Това включва ноу-хау за компютърни чипове и роботика, които също се очертава да са основни стълбове на растежа в автомобилния сектор в близките години.

Подобни новини

Вашият коментар