Акнето – тясно свързано с храната

Акнето – тясно свързано с храната

Изглежда, че нашите хранителни навици засягат тялото ни повече, от колкото мислим. За щастие можем да избираме храната си, да променим менюто си и да се отървем от нежелена ефекти след неправилно хранене. Един от тези нежелани ефекти е акнето.  Сещате се, онези пъпки по лицето, които каквото и да правиш си седят там или ако случайно успееш да ги разкараш, оставят червени петна, като печат, че са били там. Всъщност акнето се класифицира като заболяване на мастните жлези. И тъй като няма официално лечение, най-добрият вариянт е да се направи всичко възможно, за да не се появява.

Както може би знаете, мазните кожи са по-предразположени към такъв вид заболяване. Когато кожата произвежда твърде много себум, порите на кожата се запушват. По принцип  в кожата има мастните жлези, които са свързани чрез каналчета  и отделят мастен секрет, който поддържа кожата здрава и мека, но когато отделянето на мастен секрет стане хипер активно, каналчетата се запушват и се създава благоприятна среда за развитието на различни бактерии. В следствие се появяват тези неприятни червени пъпки. Ако страдате от акне и искате да се отървете от него (а аз съм сигурна, че искате), задължително трябва да се подложите на диета. Под диета нямам предвид гладуване, а просто да изключите няколко храни от менюто си, които помагат на акнето да ви покорява.

Хляб

Резултат с изображение за хляб

Всякакъв вид продукти от тесто – хляб, банички, кроасани, тестени закуски и т.н. Проблемът в хляба е глутенът. Глутенът увеличава системното възпаление. Много научни изследвания свързват псориазис с чувствителността към глутен.

Картофен чипс

Свързано изображение

Като цяло пържените храни изобщо не са препоръчителни, а чипсът е мноооого пържен. Чипсовете съдържат твърде много въглехидрати, предизвикват бърз инсулинов скок и водят до системно възпаление.

Млечен шоколад

Резултат с изображение за milk chocolate

Проблемът с шоколада е захарта. Количеството захар, което се съдържа в шоколада може да предизвика хаус на кожата ви. Ако не може да се откажете от шоколада, то поне се научете да ядете възможно най-тъмния. Черният шоколад дори може да ви е от полза за борбата с акнто.

Млечни продукти

Резултат с изображение за млечни продукти

По принцип млякото и млечните продукти се причисляват към слузообразуващите храни. Би било добре да ги остраните поне за половин година, все пак нямате нужда от повече “слуз”, нали?

Сладолед

Свързано изображение

Сладоледът съдържа много мляко и много захар, а както казахме нито едното не е препоръчително при наличието на акне.

Пица

Свързано изображение

Сигурно вече ме намразвате… Обаче в пицата има кашкавал, което е млечен продукт, нали? Направена е от тесто, без значение колко е тънка, говорихме вече за глутена.

Нека да обобщим: Трябва да избягвате храни с глуден, високо съдържание на захар и млечни продукти.

Увеличете дневната консумация на плодове, ядки, храни съдържащи омега-3 мастни киселини и цинк. Със сигурност ще ви бъдат полезни за борбата с акнето.

Автор: К.Арейби

Подобни новини

Вашият коментар