Трикове за предотвратяване на тревожност

Трикове за предотвратяване на тревожност

На всички ни се налага понякога да се справяме с тревожност, под каквато и да е форма. Без значение дали ще трябва да се обяснявате за допусната грешка, пред шефа или ще изнасяте важна реч пред публика, топката си седи в стомаха. За някои обаче тревожността е много по-страшна и силна. Тя се загнездва в душата и съзнанието, и внушава, че ще остане завинаги. Нека сме честни – не е лесно да си човек, особено с предизвикателствата пред, които се налага да се изправяме ежедневно. Трудно е да се научи човек, как сам да се грижи за себе си, още по-трудно става, когато му се налага да се справя с депресивни състояния, към които спада и въпросната тревожност.

Image result for anxiety
Депресията и тревожността са все по-често срещани състояния в днешно време. Или пък просто все повече хора започват да говорят свободно за това.
Има малки трикчета, с които можем да се справим с тревожността. Като за начало, всеки един трябва да е наясно, че да разглежда психичното си здраве като огромен приоритет в живота, е от изключителна важност.
След като сте осъзнали, че психиката е много деликатна и трябва да се грижите за нея, готови сме да започнем.

1. Помислете, кое ви стресира

Установено е, че повечето от нас просто приемат ежедневния стрес за даденост, без да осъзнават, че много от дневните рутини и избори могат да причинят значително безпокойство. В това число недоспиване, гладуване, промени на работа, дори и преместване в ново жилище. Когато човек осъзнае от къде идва стресът в живота му, може да вземе мерки и да си помогне.

2. Наспивайте се и се харенете

Както споменат в 1., липсата на тези две неща, може да станат реална причина за психичен дискомфорт. Умът и тялото се нуждаят както от сън, така и от храна, за да подкрепят и подсилват психиката и тялото. Затова, не подценявайте тези жизнени нужди, нека бъдат приоритет в ежедневието ви. Дори се опитайте да включите в менюто си храни, които са доказани като подсилващи психиката.

3. Излагайте се на слънчеви лъчи

Понякога дори и да искаме, няма как поради метеоролигичните условия, но при всяка възможност, която ни се отдаде, ние сме длъжни да се заредим със слънчева светлина. Дължим го на психиката си. Дължим го на себе си!

4. “Разредете” социалната мрежа

Безспорно социалните мрежи имат много позитиви, но всички сме съгласни, че разговорите там, могат да ни разклатят. Дори понякога, публикация във Facebook, свързана по НИКАКЪВ начин с нас, може да ни напрегне.

Image result for anxiety meditation
5. Медитирайте ежедневно

Медитацията не е задължително да се провежда сред природата, в странно оплетени крака, затворени очи и произнасяйки “Оммммм…”. Подарете си минутки мълчание, освободете съзнанието си от всякакви мисли, нека си отпочине. Психичните упражнения, повишават чувството на позитивност, яснота и спокойствие. Няколко минути спокойствие, може да се окажат всичко, от което се нуждае съзнанието ви за своето благосъстояние.

6. Споделяйте

За някои, това може да е много трудно. Не се притеснявайте! Да споделите, как се чувствате не е признак на слабост, а и едва ли ще натоварите някой. Ако сте имали тежък и напрегнат ден, добре е да си го кажете.

7. Избягвайте негативни разговори

Токсични хора и разговори – АУТ! Нямате ли си достатъчно грижи, че да се занимавате и с чуждите. Така де, човек трябва да си е егоист. С това съвсем не си противореча с написаното в 6. Едно е да си споделиш, друго е да мрънкаш постоянно, да се оплакваш и темите на разговор да са предимно негативни.

 

Ето, седем простички правила, а гарантирано помагат толкова много. Ако ви пука за здравето ви, прилагайте ги!

 

Автор: К.Арейби

Подобни новини

Вашият коментар