Погрижете се за психиката си на младини, за да имате спокойни старини

Погрижете се за психиката си на младини, за да имате спокойни старини

Ако стимулираме мозъка си докато сме млади, ще запазим психичното си здраве и в по-късна възраст. Това показват данни от проучване проведено с 2000, душевно здрави хора над 65-годишна възраст. Преживяванията в ранния или средния живот, които изпробват мозъка, правят хората по-устойчиви на промени в резултат на възраст или болест. Хора, чиито мозък е поставян пред различни предизвикателства в годините, имат по-висок когнитивен резерв, което ги прави по-устойчиви на ментални заболявания (деменция напр.) в зряла възраст.

Image result for old men smile
Линда Клеър, професор по клинична психология на стареенето и деменция в университета в Ексетър, заяви: “Загубата на умствена способност не е неизбежна в по-късния живот.” Всички имаме шанса да бъдем психически и душевно здрави, и това зависи от нас самите. Установене е, че здравословното хранене, повече физическа активност, по-социална и психично стимулираща активност и умерена консумация на алкохол подобряват когнитивните резултати.

Image result for jogging

Професор Боб Уудс от университета в Бангор, който ръководи проучването на CFAS в Уелс, казва: “Установихме, че хората с по-здравословен начин на живот имат по-добри резултати в тестовете за умствени способности, което отчасти се дължи на тяхното ниво на когнитивен резерв.

Image result for cognitive
Стимулирането на мозъка чрез поемане на ръководни роли на работа или любознанието и постоянното придобиване на нова информация помага на хората да останат психически здрави в по-късния живот.

Image result for woman office boss
Разбира се, освен, че ще си осигурим по-голяма защита на психиката си за в бъдеще, стимулирайки и ангажирайки мозъка днес, подобрява психичното ни здраве, което пък е от голямо значение за качествен живот и на стари, и на млади.

 

Aвтор: К.Арейби

Подобни новини

Вашият коментар