Забрави за телефона си след 22ч.

Забрави за телефона си след 22ч.

Не е трудно да се разбере и повярва в това, че използването на мобилен телефон късно вечер не е от особено добра полза за здравето. Трябва да знаете, че скролването през Instagram или Facebook се храни с вашата енергия и време за сън. Проучване на над 90 000 човека, доказва, че именно тази късна употреба на смартфона, може да доведе до биполярни разтройства, депресии и други психични заболявания.

Image result for phone in bed

Ранни изследвания показват деструктивното въздействие върху естественият ритъм на организма, при различен вид външни намеси.

Участници на възраст межу 37 и 73 години, били изследвани, като на китката им са закачили уреди за измерване на ускорението на движещи се обекти – акселерометри. Тези уреди дават възможнос на учените да установят степента, в която циркадианския ритъм е бил нарушен през това време. Проведени са изследвания за психичното благосъстояние на изследваните, при които е установено, че един от 25 има по-необичайни навици, които го правят по-активен вечерта, от колкото през деня. Тези хора са с 11% по-застрашени от биполярни разтройства и с 6% по-голяма вероятност да се борят с депресия. Също така нивото им на щастие е по-ниско, а чувството на самота по-високо.


Това се оказва голям проблем и до сега. Много хора продължават да имат проблем с биологичния си часовник, а много малко от тях осъзнават колко опасно всъщност е това за здравето им. “Ровенето” в телефона, безспортно, неусетно отнема много от времето ни. Докато разгледаме 2-3 профила в интернет пространството и вече е станало посреднощ. Забелязвате, че екранът на смартфонът ви излъчва ярка синя светлина, така че да можете да го видите дори и в най-слънчевите часове на деня.
Image result for phone light at night
Но през нощта мозъкът ви се обърква от тази светлина, тъй като тя наподобява яркостта на слънцето и прекъсва циркадния ви ритъм, който определя кога тялото ви да освобождава хормони. Така че всеки път, когато проверявате телефона си през нощта, изпращате поток от информация към мозъка да не отделяте мелатонин.

Казват, че най-здравият сън е между 22ч. и 02ч. Затова е препоръчително да не се използват мобилни устройства след 22ч.

Дневната светлина е за активност, а мракът за сън.

Автор: К.Арейби

Подобни новини

Вашият коментар