Методи Андреев подкрепи искането на Елена Йончева за независим контрол на магистралите

Методи Андреев подкрепи искането на Елена Йончева за независим контрол на магистралите

Бившият депутат от ГЕРБ в миналия парламент Методи Андреев, който беше от гражданската квота, но се завъртя с част от реформаторите и дори участва в предизборния съюз Нова република, вече не се занимава с политика. В момента Методи Андреев се е върнал към основната си професия на строителен инженер, предава Канал 3.

И като такъв вече идва в парламента да се среща с парламентарните групи. Първата среща на Андреев и Камарата на инженерите обаче беше не с бившите му колеги от ГЕРБ, а с идеологическия им опонент – БСП и Елена Йончева. Следват срещи с ГЕРБ, ДПС и Патриотите, както и с Воля, изреди Андреев.

“Аз съм си строител”, каза бившият депутат, който на финала на миналия парламент се беше сдружил тясно с десницата, а колегите му от ГЕРБ стискаха зъби до края и не пожелаха въобще да го виждат повече в листите си.

Признанието, че е строител, направи самият той, след като медиите с изненада го разпознаха сред членовете на инженерната камара, която поиска среща с БСП по проблемите на пълния инженериг на големите инфраструктурни проекти. Методи Андреев и Елена Йончева се обединиха, че трябва да има независим контрол при изграждането на пътища и подобни проекти.

“Тук нашата битка съвпада. По-добър контрол означава по-малко корупция и по-качествен строеж”, коментира Йончева и добави, че Камарата на инженерите я подкрепя в инициативата за независимата експертиза на магистралите, разрешение за което поиска от АПИ.

“Ние ще направим срещи с всички групи, защото пълният инженеринг достигна предела си. Това е фундаментът на българската гранд корупция. Ние, като членове на камарата на инженерите в инвестиционното проектиране, сме много разтревожени, защото няма как да бъде защитен общественият интерес”, заяви повелителят на досиетата.

Андреев подчерта, че инженерите искат на свой ред да си кажат гледната точка пред всички партии в НС, след като това вече направиха големите строители. Искат срещи с всички ПГ, защото е необходим, по думите им, консенсус, за постигане на пълна независимост при участниците при осъществяването на инвестиционния обект. “Иначе се получават лоши обекти, като “Графа”, каза Методи Андреев.

Проектът започва от проектанта и завършва с него, а в случая строителят е фаворизиран, казаха още инженерите. Иначе има много схеми, при които мощен строител работи с конкретна фирма за строителен надзор и резултатът бил като с подменения носещ пласт на “Тракия” с некачествен материал, заяви Андреев.

“Ако тогава нямаше пълен инженериг и строителят и проектантът се чувстваха независими от строителя, това нямаше да стане и сега около Стара Загора нямаше да подскачат колите и нямаше да има ограничение от 90 км/ч, отсече бившият депутат от ГЕРБ.

Епицентър

Подобни новини

Вашият коментар