Закусете с яйчице, добавете още едно през деня

Закусете с яйчице, добавете още едно през деня

С настъпването на новата година всеки си обещава, че ще промени някои навици, които е имал през изминалата. Похапването на вредни храни със сигурност е в списъка с нещата, които много от нас искат да прекратят през следващите 365 дни. Въпросът е с какъв режим да стартират.

Ако сте прекалили по празниците със салатите, мезетата и по-мазните храни, не бързайте да гладувате или да минавате на диети. Започнете плавно да се храните по-здравословно, яжте повече плодове, зеленчуци и по-малко тестени изделия, бургери и подобни, пълни с трансмазнини.

Протеините са важна част от процеса на отслабване и поддържане на нормално тегло. Можем да си ги набавим, като ядем яйца, като оптималната дневна доза е до 3. Според диетолози, хората, които искат да понижат теглото си, трябва да ядат по 1 яйце на закуска.

Ето кои са основните ползи от приема на две яйца на ден:

Защитават мозъка

Фосфолипидите, които осигуряват нормалната работа на мозъчните клетки, се състоят от холин. Клинично доказано е, че този витамин има съществена роля за функционирането на мозъка. Ако ядете 2 яйца на ден, тялото ви получава достатъчно от това хранително вещество, чийто недостиг води до нарушена памет и концентрация.

Грижат се за зрението

Яйцата от кокошки са богати на лутеин. Това вещество подобрява зрителната острота. При неговия дефицит зрението се влошава.

Подобряват абсорбирането на калций

В яйцата има известно количество витамин D. А той помага на калция да се усвои по-добре от тялото и укрепва костите и зъбите.

Предпазват кожата, косата и черния дроб

В яйцата има витамини от В комплекс. Биотинът, витамин В12 и смилаемите хранителни протеини допринасят за укрепването на косата и кожата. Фосфолипидите пък насърчават елиминирането на токсините от черния дроб.

Намаляват риска от сърдечносъдови заболявания

Нови изследвания показват, че холестеролът в яйцата съдържа фосфатиди, затова не е съвсем вреден. Те потискат производството на холестерол в организма. Този вид храна съдържа и омега-3 киселини, които намаляват нивата на триглицеридите, като по този начин намаляват риска от сърдечносъдови заболявания.

Помагат при зачеване

Витамините от В комплекс участват в процеса на образуване на половите хормони. Витамин В9 или както е по-известен – фолиева киселина, спомага за образуването на червени кръвни клетки и оформянето на невралната тръба на плода. Тя трябва да се приема още преди забременяване, за да намали риска от увреждания на плода. Доказано е, че в едно яйце има около 7,0 мкг фолиева киселина.

Забавят процеса на стареене

Това е видно от изследването, проведено от холандски учени. При 87% от жените на възраст от 35 до 40 години, които похапват по 2 яйца на ден, пигментните петна по кожата изчезват и кожата е по-еластична. При мъжете бръчките около очите видимо са изгладени.

Подобни новини

Вашият коментар