Инж. Деян Иванов, кмет на Община Белослав в интервю за Радио „Фокус“ – Варна.
Фокус: Инж. Иванов, предстои подготовка на дворове и земеделски земи за пролетта, хората чистят сухи треви, стърнища, изхвърлят ги, някои и ги палят. Има ли създадена организация от Общината за извозване на такива отпадъци?
Инж. Деян Иванов: Да, редовно извозваме отпадъците. Има разположени 39 контейнера за „зелени отпадъци“. Ползваме и камион, закупен със средства по европейска програма за Регионалното депо – Аксаково – Варна – Белослав. По график извозваме тези контейнери. Същевременно имаме и график за извозване на едрогабаритни и строителни отпадъци. Те също се извозват на определен период. Това вече го правим от около две години. И постепенно това става като една добра практика. Вече почти няма инциденти и нерегламентирани сметища. Стараем се да ги тушираме много бързо тези примери. За това ни помага и видеонаблюдението. Имаме доста санкционирани нарушители, които не спазват този наш регламент.
Фокус: Община Белослав започва да става все по-предпочитано предпочитано място за живот и интересът за закупуване на имоти също расте поради близостта до Варна, Вие сте споделяли, че евентуалното изграждане на втори мост над Варненското езеро е необходимост…
Инж. Деян Иванов: Понеже Варна се разраства доста динамично, хубаво е и да има втори мост. Би било по-удобно. Ако се погледне назад в историята, след построяването на сегашния мост, градът тръгва стремглаво да се развива. Предполагам, че новата пътна артерия би отворила много повече възможности и ще е доста по-удачна за облекчаване на трафика в града. Ако има втори мост, това ще е хубаво както за жителите на Белослав, така и за предприятията на територията на общината и на Девня. Това е, може би, един от най-кратките преходи за пресичане на канала и за свързване на магистрала „Хемус“ и пътя за Бургас, без да се влиза в трафика на Варна.
Фокус: А фериботът безпроблемно ли работи към този момент?
Инж. Деян Иванов: За ферибота единственият проблем е, че с развиващия се регион, се получават големи задръствания сутрин – между 7 и 9 часа, когато хората отиват на работа и вечер, когато се прибират – между 17 и 19 часа. Тогава фериботът работи без разписание, за да може да извози всички чакащи от единия бряг към другия. Това е проблемът при нас. Същевременно, когато се затвори Аспаруховият мост за ремонт, може би през целия ден фериботът работи без разписание.
Фокус: При предишния ни разговор, Вие споменахте, че до края на тази година предстоят пътни ремонти, планирате ли нови дейности в това отношение?
Инж. Деян Иванов: За да имаме връзка с Аспарухов мост ние направихме пътя от Разделна към Пристанище Варна – Запад. Това е най-кратката алтернатива за заобикаляне на канала. Досега това беше черен път или път с много дупки и кратери. В частта на Белослав го завършихме още миналата година. Община Девня предстои да направи своята част. Все още не са започнали ремонтните дейности. Това ще е един от най-кратките маршрути, към момента, за преодоляване на плавателния канал.
Фокус: Наскоро бяхте поръчали разполагане за един ден на мобилна станция, която да проследи чистотата на въздуха, обяснете повече, какви са резултатите?
Инж. Деян Иванов: Да, имахме такава разположена станция. Резултатите от пробите вече са качени на сайта и в социалните мрежи и всеки може да се запознае с тях. Всички показатели са в норми. Няма някакви отклонения. За съжаление тези проби са доста скъпи – струват над 500 лева на ден. Затова няма как всеки ден да се измерва. Просто сме решили в няколко дни в годината, в различните сезони да се следи чистотата на въздуха за повече сигурност у гражданите.
Фокус: Да припомним и за една родолюбива инициатива в Общината. За Националния празник от скалата в местността Петрич кале над село Разделна беше пуснато 35-метров трибагреник.
Инж. Деян Иванов: Да, кметът на Разделна се занимава с това от около две години. Самото село е много патриотично, жизнено, живо. Уредено е откъм инфраструктура перфектно. Жителите с голям ентусиазъм се занимаваха със знамето – търсеха спонсори, купиха бял, зелен и червен плат, шиха го в читалището, умуваха как да го закачат на скалата. Само да кажа, че назад във времето, същият този кмет, заедно с помощта на жителите изградиха църква в селото. Благодарение на тяхното постоянство и настойчивост, това се случи. За скалата в местността „Петрич кале“ има много легенди. Достъпът до нея е през село Разделна. Това е едно китно село. За съжаление при нас туризмът не е много развит откъм леглова база и заведения за хранене, но може би това в годините ще се компенсира по някакъв начин. Но има възможност за пешеходен туризъм и разходки извън големия град. Горе има разкопки, а и скалата се използва за скокове от парапланеристи. Много приложения има тази местност.
Фокус
1 Comment
Незабравка
26.03.2019 at 10:11Делянчо, ами сега?! Обичаш цвъко отпадаш от гербавите..