Тунелът под езерото в Белослав ще е дълъг 2 км и дълбок 26 метра! Вижте всичко за проекта

Тунелът под езерото в Белослав ще е дълъг 2 км и дълбок 26 метра! Вижте всичко за проекта

Тунелът под Белославското езеро ще е дълъг между 1,8 и 2 км, а самото съоръжение ще е потопено на около 26 метра дълбочина. Това сподели за Varna24.bg кметът на Община Белослав инж. Деян Иванов.

Според областният управител на Варна Стоян Пасев съоръжението ще разтовари сериозно трафикът и ще привлече нови инвестиции в областта:

“Проектът за тунел под езерото е във връзка с плана “Юнкер”. Ще дам повече подробности въобще за плана “Юнкер” и защо повечето общини и областни управители не са се спрели на него. Планът “Юнкер” е кредитна линия и това е една от причините да не е толкова атрактивен за бенефициенти. Планът обаче позволява безплатна и безвъзмездна помощ за обществени организации, общини, областни управители и министерства. Мисля, че сме напипали нишката за поредния проект, за който успяхме да пробием на европейско ниво. Въпросът е, че след като получим тази безвъзмездна помощ, трябва да се намерят инвестиции за осъществяването на всички тези добри идеи. Правим всичко възможно да живне целият Североизточен регион и всичко, което правя е в тази насока. Благодарни сме на правителството, че магистрала “Хемус” е с приоритет.

Това е много важно, без инвестиции в инфраструктура няма как да привлечем интереса на инвеститорите. Знаете,че това езеро и прехода през него се осъществява само през Аспарухов мост. Идеята е да се направи втори или трети алтернативен подход, защо не и тунел.

След всички одити и изследвания, ще стане ясно дали това е рентабилно. Точно там е мястото, където е най-тясната част на канала. Това ще облекчи изключително много трафика. Знаете, че Община Белослав е разположена от двете страни на варненското езеро. Има чисто административни пречки и трудности за хората. Трябва да обикалят през пристанище Варна, 20-30 километра, или да изчакат ферибота, който за момента е редовен. При условие, че тук са дошли представители на фирми, които работя с тази програма, говори за това, че е рентабилен този проект. Тепърва ще стане ясна инвестицията, която ще е нужна за реализирането на проекта. Имаме заданието, парцелите са предварително обследвани. Проектната готовност и самият проект ще даде яснота за размера на нужната инвестиция”, каза за Varna24.bg областният управител Стоян Пасев.

“Ползите от една такава връзка между северния и южния бряг на гр. Белослав са по-добро предвижване и по-голям комфорт за гражданите и за бъдещите инвеститори, за бизнеса, тъй като това сега е възпрепятствано от една фериботна връзка, която е с график.

Това е съоръжение, което е машина. От производството му през 2000 г. до ден днешен тази машина не е гасена. Едно такова съоръжение би облекчило трафика. В годините, това което сме изследвали сочи, че трафикът и пътнокопотокът са се увеличили драстично. Неминуемо с привличането на инвеститори и изграждането на нови предприятия на територията на Община Белослав, тъй като географията на района е такава, започва да се натоварва този пътен възел. Поради тази причина преди около три години съвместно с областна управа започнахме да водим разговори за преодоляване на това препятствие.

Плавателният канал е изкуствен. Направен е през 60-те години, като свързва Варненско и Белославско езеро и разделя града на две части. Тунелът, който сме изследвали и бил бил инвестиция в бъдеще, е с дължина приблизително около 2 км, като той трябва да преодолее водно огледало, което е 268 м, а самият тунел се предвижда да бъде с дължина около 700 м.

За някои хора може да звучи в сферата на фантастиката, но такива тунели има много изградени по света. Има няколко способа за изграждането на съоръжението, като един от тях е чрез готови бетонови елементи, които се правят на сушата и след това се потапят в траншеен изход, който е на дъното на канала. В момента плавателната дълбочина на канала е 14,5 м, като има предвиждане до 17.5 м, а осигурителната дълбочина трябва да е 6 м от тавана на тунела до дъното на канала, което означава около 26 метра ще бъде потопено това съоръжение. Необходимият наклон, за да влязат автомобили и хора в него, е около 5,5 %, което означава, че ако се спази този наклон дължината на тунела става около 1,8 км. Това, което е обследвано при нас е да се реализира проекта само по общински улици, да не се налага отчуждаване на имоти. Има успоредни улици, които не са толкова натоварени и могат да бъдат направени като пътна връзка към автомобилния подход. Така, че не е нещо невъзможно. Изследвали сме няколко технологии, въпрос на проектантско решение как ще се постъпи. Проектирането на канала ще отнеме около две години”, обясни кметът на Белослав инж. Деян Иванов.

Повече вижте във видеото!

 

Подобни новини

Вашият коментар