Сингапур първи в света забранява рекламите на напитки със захар

Сингапур първи в света забранява рекламите на напитки със захар

Сингапур става първата страна в света, която ще забрани реклами за напитки, съдържащи захар. Решението идва като допълнение на мерките, които страната иска да предприеме в борбата срещу диабета.

Забраната засяга “най-нездравословните” подсладени напитки и ще се отнася до всички медийни платформи – печат, електронни медии и онлайн издания, посочи по време на пресконференция Едвин Тонг от сингапурското министерство на здравеопазването.

Целта на забраната е да ограничи консумацията на захар в страната, като отслаби влиянието на подобни реклами върху предпочитанията на потребителите.

В края на миналата година властите в Сингапур проведоха проучване, за да проверят нагласите на хората спрямо захарта в напитките. В резултат стана ясно, че 70% от анкетираните подкрепят идеята за създаване на нови правила за рекламите.

Забраната може да обхване газираните безалкохолни напитки, соковете, киселото мляко и разтворимото кафе.

От ведомството обявиха, че тази мярка е само началото, като се планират и следващи стъпки – данък върху производителите на напитки със захар или изцяло забрана на захарта в газирани и безалкохолни напитки. Друга мярка предвижда на етикетите на напитките, съдържащи захар, да бъде упомената хранителната им стойност и количеството на захарта.

Най-големият производител на напитки в света – Кока Кола, обяви, че подкрепя плановете на Сингапур. “Ще преосмислим много от нашите рецепти, за да намалим захарта, защото докато в умерени количества е добре, ние сме съгласни, че твърде много не е полезно за никого”, казва Ахмед Йехия, мениджър на Кока Кола за Сингапур и Малайзия.

13,7% от възрастните хора в Сингапур страдат от диабет, като това е един от най-високите проценти сред развитите страни в света, сочат данни на Международната федерация по диабет.

В световен мащаб около 420 милиона души страдат от диабет, като се очаква броят да нарасне до 629 милиона души до 2045 година.

Министерството обяви още, че ще продължи да събира мнения на потребителите и производителите през следващите няколко месеца, преди да разкрие допълнителни подробности относно прилагането на забраната през следващата година.

Подобни новини

Вашият коментар