Инж. Жоро Илчев, кандидат на ГЕРБ за кмет на Провадия: Промяната в общината няма да дойде, ако я чакаме, а само ако действаме

Инж. Жоро Илчев, кандидат на ГЕРБ за кмет на Провадия: Промяната в общината няма да дойде, ако я чакаме, а само ако действаме

Инж. Илчев, имате успешен бизнес. Защо решихте да се кандидатирате за кмет на Провадия?

Приех предизвикателството, защото искам промяната да се случи и в Провадия. Пътувам в цяла България и виждам как градовете, че и селата, непрекъснато се преобразяват и придобиват съвсем нов облик. В Провадия видими резултати няма – градът е застинал в развитието си, а проблемите не спират да се трупат.

Този град стана мой дом през последните 8 години и смятам да продължа да живея и работя тук. Избрах го не само заради локацията му и наличието на добри специалисти, но и заради природата и историческите забележителности, които ме привлякоха. Привързах се към това място, към сърдечните хора на Провадия. Те заслужават по-добра градска среда, повече работни места и възможност за по-високи доходи. Достатъчно е да подобрим инфраструктурата, да подкрепим развитието на туризма и ще дадем нов тласък на местната икономика.

Сигурен съм в това, защото знам как изглеждат нещата от позицията на бизнеса. Вече 22 години фирмата ми е номер 1 в производството на пожарна техника в България. Производството ни се разраства. Продукцията ни се търси не само у нас, а и зад граница. Вероятно мнозина биха определили бизнеса ми като успешен, но по-успешен се чувствам като родител – синовете ми са добри момчета, които днес отговорно и всеотдайно навлизат в бранша и всекидневно се доказват. Постигнал съм достатъчно, искам да работя за хората.

Познавате се лично с министър-председателя Бойко Борисов. Нещо повече – имали сте общ професионален път. Бихте ли разказали?

С премиера Борисов се познавам от далечната 1980 г., когато бях приет в Академията на МВР, специалност „Противопожарна техника и безопасност“. Тогава той беше 3-ти курс. Учихме заедно две години, след което пътищата ни се разделиха. Аз заминах за Казанлък, където бях разпределен, а той остана в София. Година по-късно се върнах в Академията и отново се събрахме, вече като преподаватели във факултета „Пожарна безопасност“. Работехме заедно до 1993 г., когато професионалният ми път продължи в Национална служба „Пожарна и аварийна безопасност“, но през годините след това сме се срещали на различни събития. С Бойко Борисов имахме още една пресечна точка и това беше спортът. В Академията заедно с него развихме спортове като карате, волейбол, футбол, още тогава той се отличаваше с лидерските си качества.

Ако станете кмет на Провадия, ще почукате ли на вратата на министър-председателя за помощ?

Да, разбира се! И не само на неговата врата! Част от работата на кмета е да лобира за своята община пред най-висшите органи на изпълнителната власт. За мен е важно централната и местната власт да работят в тясно взаимодействие, защото именно добрият диалог е от ключово значение за развитието на града и околните села. Затова съм готов в името на по-доброто бъдеще на Провадия да поставям всички важни въпроси пред правителството, финансовия министър и лично пред премиера Бойко Борисов, който е доказал, че не дели общините на „наши” и „ваши”, стига да има диалог и желание за работа.

Видях решимостта на Бойко Борисов да превърнем праисторическия солодобивен и градски център Провадия-Солницата в атрактивна туристическа дестинация. С подкрепата на държавата най-старият солодобивен център в Европа ще бъде отворен за посетители. Време е да покажем на света това изумително културно-историческо наследство на Провадия и на цяла България!

Кои според Вас са най-големите проблеми на Провадия, които не търпят отлагане? 

Проблемите на града са много, от всякакво естество и ми е трудно да ги степенувам. Безспорно един от тях е лошото състояние на пътната инфраструктура, която се нуждае от спешен ремонт. Голям тормоз за жителите от години е тежкотоварният трафик и напълно разбирам техните притеснения. От една страна, хората се страхуват за безопасността си заради преминаващите с висока скорост автомобили. Oт друга – тревожат се за домовете си, част от които вече са напукани. Не търпи отлагане и обезопасяването на жп линията, разделяща града и превърнала се в разграден двор. През нея ежедневно минават десетки хора и има реална опасност за живота им.

Съвместно с държавните институции спешно трябва да търсим решение на проблемите. Наясно съм например, че изграждането на алтернативен маршрут за тежкотоварния трафик е инвестиция за милиони, но е важно час по-скоро да се разработи проект и да се търси финансиране за изпълнението му. Решението няма да дойде, ако го чакаме, а само ако действаме.

Това ли са въпросите, които хората най-често поставят на срещите ви?

Споменатите проблеми са само малка част от темите, които обсъждаме с хората по време на срещите ни. Акцент в разговорите ни е и състоянието на централната градска част – една от малкото в страната, останали все още необновени. Плочките в центъра не са сменяни от 70-те години на миналия век, а местната власт обещава модерно бъдеще на града! Младите хора поставят въпроси за липсата на условия за спорт и културен живот. Като човек със спортно сърце добре ги разбирам. Затова строителството на мнофункционална зала, която да съчетава спортни и културни събития, намира място сред приоритетите ми.

За жителите на кв. „Север“ болна тема е санирането на домовете им. В целия квартал, който е лицето на Провадия откъм магистралата, има обновен само един блок, а оперативните програми предлагат реални възможности за нов облик на старите панелки.

Проектите, за които говорите, изискват сериозни средства. Как смятате да ги обезпечите?

Безспорно проблемите са трупани с десетилетия и за тяхното решаване, освен желание и много работа, е необходимо и сериозно финансиране. Затова ще насоча част от енергията си към осигуряването на средства по европрограми. Кметове на съседни малки общини, избрани от листата на ГЕРБ, доказаха, че с европейско финансиране подобряват живота на хората. Провадия има всички предпоставки да тръгне по нов път на развитие. Тя има отлично местоположение, което всъщност беше основният мотив да избера града за разрастване на бизнеса ми. Близостта до автомагистрала „Хемус“ и пристанище „Варна – Запад“ създава условия за превръщане на Провадия в логистичен център. Градът може да се възползва и от инвестиционния интерес, който имат чуждите компании към Варна. Перспективна ниша е изграждането на индустриални зони.

В Провадия е неразвит и потенциалът на балнеологията. По химичен състав провадийската минерална вода е като тази в чешкия курорт Карлови вари, а в комбинация със солената вода лечебният ефект е невероятен. Мястото, на което са били някогашните солни бани, в момента тъне в разруха и бурени, но може да се облагороди и развие като курортен комплекс. Теренът – общинска собственост, обхваща няколко десетки декара и има условията да се превърне в прекрасен център за лечение и релакс.

Как си представяте Провадия след четири години?

Предпочитана от туристи и инвеститори дестинация! Готов съм да работя за промяната и се надявам хората да станат част от нея, като ни подкрепят на 27 октомври с номер 43 в бюлетината.

в. 24часа

 

Подобни новини

Вашият коментар