Как да се храним според възрастта

Как да се храним според възрастта

Една от най-големите заблуди по отношение на диетите е вярването, че има перфектна диета, универсална, която ще ни помогне да отслабнем. За съжаление, всяко тяло има своите специфики и нужди, затова е важно да обръщаме достатъчно внимание на своето. Когато искаме да спазваме диета, да поддържаме здравословен начин на хранене, трябва да се водим от тялото си и възрастта.

Вижте какви храни трябва да включва диетата ви според възрастта ви.

Ако сте на 20+

Периодът между 20 и 30-годишна възраст е прекрасен за поставянето на един по-здравословен начин на хранене. Ако вашата възраст е в този диапазон, добре е да намалите до минимум консумацията на пакетирани храни, да замените млечния шоколад с тъмен, да изберете натуралното кисело мляко пред плодовото, което съдържа повече захари, да консумирате възможно по-рядко пържено, газирано, тестени закуски. Не звучи лесно, но…

Това е един 10-годишен период, в който обикновено жените пробват какви ли не диети. Избирайте такива, които отговарят на вашите нужди и които са богати на омега-3 мазнини и фолиева киселина. Не пропускайте консумацията на листни зелени зеленчуци, семена от чиа, сурови ядки, свежи плодове, риба.

За жените след 30-годишна възраст

Промените в тялото не спират и вероятно сте ги забелязали. Ето защо е важно вашата диета да ви осигурява полезни храни, които изграждат мускулна маса и правят костите ви по-силни. От съществено значение е консумацията на кисело мляко, но ако не го консумирате по някаква причина, обсъдете с вашия лекар дали не е добре да приемате хранителни добавки, обогатени с калций и витамин D.

Вече сте осъзнали, че захарта провокира редица възпаления в тялото, вреди на синтеза на колаген в кожата, а и излишните килограми се свалят по-трудно. Добавете към менюто си здравословни заместители на захарта.

За жените след 40-годишна възраст

Важно е да поддържате балансирани нивата на кръвната захар и да подпомогнете метаболизма си. Много е важно диетата ви да бъде богата на фибри. Също така на всяко хранене включвайте протеин. Той ще ви осигури енергия, ситост, ще помогне да поддържате мускулите в добра форма, важен е в подобряването на метаболизма и отслабването.

Закуски, които пречат на стройната фигура

За жените след 50-годишна възраст

Метаболизмът ви е по-бавен, ето защо е важно вашата диета да е пълноценна, но и храните в нея да се усвояват по-лесно от организма. Може да включите ядкови млека, без добавена захар в тях, да хапвате качествен мед в умерени количества и като заместител на захарта.

За да забавите признаците на стареене, включете в диетата си авокадо, броколи, боровинки, ядки и спанак. Ябълките и смляното ленено семе ще поддържат перисталтиката на червата, но също така ще спомогнат за балансирането на кръвната захар и холестерола.

За жените след 60-годишна възраст

Диетата ви трябва да е богата на плодове, зеленчуци, да ви осигурява храни, които са богати на желязо. В допълнение, ако все още не сте го направили, намалете приема на сол и захар и пийте достатъчно вода.

Подобни новини

Вашият коментар