Как да си набавим витамин Д през зимата?

Как да си набавим витамин Д през зимата?

Един от основните недостатъци на есента са кратки дни. Без слънце има критичен дефицит на витамин D, което означава, че ноктите стават крехки, кожата става суха, мисловните процеси се забавят. Неотдавнашно проучване установи, че 19% от възрастните се сблъскват с това. Как през есента и зимата да запълним липсата на витамин D в тялото?

Витамин D е мастноразтворим витамин, който играе важна роля в натрупването и консервирането на минерали като калций и фосфор. В допълнение, помага да се абсорбира калцият, който участва в образуването и поддържането на костното здраве.

Основният източник на витамин D е слънцето – ултравиолетовото лъчение от слънчевата светлина може да бъде синтезирано от витамин D3, активната форма на витамин D. Ето обаче как да си го набавим през зимата, когато слънцето е дефицит:

Витамин D може да бъде получен от следните продукти:

Мазна риба (сьомга, тон, скумрия, сардини)

Портокалов сок

Червено месо

Яйчен жълтък, сирене, черния дроб

Гъбите (печурка, манатарка, шитаке)
тофу

Кравето масло и млечните продукти (прясно и кисело мляко, сирене, кашкавал)

Витаминизирани хранителни продукти

Тъй като нивото на витамин D в горните продукти може да варира и слънцето не е твърде активно, специалистите по хранене препоръчват приемането на добавки, които са особено подходящи през есента и зимата.

Въпреки факта, че хранителните добавки са уникално решение за всички (само дозата, съставът и цената варират), тяхното потребление може да доведе до изобилие от допълнителни съставки, които не са много полезни за организма. Ето защо препоръчваме да посетите терапевт или специалист по хранене, преди да приемате добавки. В допълнение, можете да направите кръвен тест, за да разберете нивото на витамин D в организма си.

Добре балансираната диета е нещо, което ще помогне да се поддържа нивото на всички витамини в организма. Винаги се опитвайте да ядете разнообразна, питателна храна, съдържаща витамин D , включително продукти като сьомга, яйца и тофу . Тези продукти също са отлични източници на необходимите макро- и микроелементи.

zdrave.to

 

Подобни новини

Вашият коментар