Храни с цинк за засилване на имунната система

Храни с цинк за засилване на имунната система

Знаете ли, че един от най-важните елементи за поддържане на имунната система е цинкът? Според редица проучвания, цинкът играе ключова роля в по-ефективното съсирване на кръвта, действа благоприятно на щитовидната жлеза, регулира сърдечния ритъм.

Но защо точно цинк?

Минералът поддържа правилното функциониране на имунната система чрез активиране на Т-лимфоцитите, които са известни още като Т-клетки. Те помагат на организма да регулира имунния си отговор, като атакува заразените клетки. В сегашната ситуация с коронавирус COVID-19, редица специалисти препоръчаха да добавим към менюто си повече цинк, пише Az-jenata.bg.

Вижте кои храни, освен рачешкото месо и стридите са богати на него.

Месо

Добавете към менюто си говеждо, свинско, агнешко, пилешко месо, защото те са не само богати на протеини, но и на така важния за здравето цинк. Разбира се, добре е да избирате меса, които нямат толкова сланина.

Ядки и семена

Вкусни и подходящи за здравословната ни диета. Ядките и семената са още един полезен източник на цинк, но първенец са тиквените семки. Разбира се може да хапвате и кедрови ядки, кашу, фъстъци, семена от чиа, които също ще помогнат да засилите имунитета си.

Черен шоколад

Още една причина да харесваме черния шоколад е, че не само подсилва имунитета ни с магнезий, но и с цинк. Важно правило е обаче той да е с поне 70% съдържание на какао.

Бобови растения

Имат калории, много фибри, протеини, ниско съдържание на мазнини и богатство от витамини и минерали. Боб, леща, нахут…

Някои зеленчуци

Знаем, че за да поддържаме силна имунната ни система, ние се нуждаем от всекидневна консумация на зеленчуци. С добро съдържание на цинк са гъби, спанак, броколи, къдраво зеле, чесън. Вкусни и полезни, те ни доставят и други важни витамини и минерали, за да бъдем в добра форма. Освен това имат малко калории, което ги прави подходящи за диетата ви

Пълнозърнести храни

Пълнозърнестите храни също имат редица ползи за здравето, когато ги консумираме в умерени количества. Те ни осигуряват фибри, витамини, минерали и цинк. Добавете към менюто си овесени ядки, кафяв ориз, киноа.

Подобни новини

Вашият коментар