След дебати в ОбС: Купуват 20 нови дизелови автобуса за транспорта в Добрич

След дебати в ОбС: Купуват 20 нови дизелови автобуса за транспорта в Добрич

Общинският съвет на Добрич прие предложението на администрацията за поемане на дългосрочен дълг от 5,1 милиона лева за закупуване на автобуси. Това стана на днешната онлайн сесия на местния парламент.

Става въпрос за поне 20 фабрично нови 9-10 метрови, нископодови дизелови автобуси за обслужване на транспортната схема на Добрич. Кредитът трябва да се осъществи чрез сключване на договор за финансов лизинг от общинското дружество „Градски транспорт Добрич” ЕООД с „Регионален фонд за градско развитие“ АД.

Съветниците не разрешиха закупуването на 20 дизелови автобуса за „Градски транспорт“ в Добрич

Два пъти вече предложението бе отхвърляно – на сесиите през юни и през юли. И сега общински съветници отправиха множество критики към предложението. Основните бяха, че липсват разчети как кредитът ще се отрази на дружеството и на Общината и че ще се обостри ситуацията с общинския дълг. Иво Пенчев изказа мнение, че „Градски транспорт“ няма да може да обслужва кредита и задълженията към доставчици и ще фалира. Той предложи вместо 20 да бъдат закупени 10 автобуса, които със съществуващите 11 превозни средства на дружеството ще бъдат достатъчни. Управителят на „Градски транспорт“ Катя Петкова обаче посочи, че микробусите са стари, преобразувани от товарни и разходите по тях са непосилни.

Възлагането на услугата Обществен превоз на пътници на „вътрешен оператор“ –  “Градски транспорт”, е необходимо условие по процедурата за Интегрираните планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020, по която се изпълнява проектът „Развитие на интегрирана система на градския транспорт на Добрич“. В тази връзка стана ясно, че 70% от превоза ще се възложи на „Градски транспорт“, а останалото ще се отдаде на частни превозвачи.

Скандал около обществена поръчка за 15 стари автобуса в Добрич

Припомняме, че новата транспортна схема на Добрич все още не е приета, което също бе критикувано. Тя предстои да влезе за разглеждане в Общинския съвет, каза зам.-кметът Росица Йорданова.

„Ние ви предлагаме варианти за развитие на този транспорт, разбира се, ако има такава воля. За нас това е правилният път – да има вътрешен оператор, с нови автобуси, което в следващите години да даде възможност поетапно те да се заменят с електробуси“, каза кметът Йордан Йорданов. Той посочи, че ако вътрешният оператор беше въведен по-рано, той можеше да бъде бенефициент по европрограми и да придобие средства за екологичен превоз, така, както са направили редица други общини. Частни дружества не са бенефициенти по тези програми.

След обвинения, че докладната записка се саботира и че тези дебати се водят вече месеци, документът бе гласуван и приет. Не беше подложено на гласуване предложението на Пенчев за 10 автобуса, тъй като не било направено коректно. Той нарече това “груба манипулация”.

Подобни новини

Вашият коментар