Запалената по модата Бланка Лорка преди се кълняла в обувките на високи токчета и строгото облекло за офиса, но блокирането заради COVID-19 промени чувството ѝ за стил и навиците ѝ за пазаруване.
След месеци работа от елегантния си апартамент в Мадрид 31-годишната служителка на фармацевтичната компания сега се облича в неутрални тонове и свободни костюми за режима с 3 дни в седмицата в офиса, докато светът частично се завръща към някакъв по-нормален живот и работа.
Осемнадесет месеца, прекарани в удобни домашни дрехи, докато работят отдалечено по време на пандемията, накараха професионалистите от цяла Европа да жадуват за освежаване на гардероба, тъй като сме все още във фазата на хибридната работа.
Какви са новите акцентите в модните тенденции за лятото на 2022 г. може да прочетете тук.
Това е благодат за силно засегнатите търговци на дребно.

© Reuters
Фокусът върху комфорта може да прогони вратовръзките, официалните обувки и високите токчета, но предизвика ново желание за едно универсално облекло: достатъчно smart за офиса, но и достатъчно комфортно за телеконференции от кухненска маса.
Продажбите на лично облекло – включително дрехи, обувки и козметика – всъщност са се увеличили с 8.5% през 12-те месеца до август, тъй като нарастващата мобилност и завръщането в офиса стимулират пазаруването, сочат официалните данни.

© Reuters
Във Великобритания над една четвърт от хората, анкетирани за работното място от консултантската компания Office Group, заявиха, че ще продължат да се обличат по-малко официално дори когато се върнат на бюрото. Почти една трета планират да експериментират с различни стилове, според съобщение от Bank of America.
„След като си у дома толкова дълго, предпочиташ комфорта, но в същото време искаш да си достатъчно стилен, за да можеш да се появиш във видеоразговор или бързо да излезеш“, каза Лорка, облечена в светла риза и широки панталони, докато разглежда рафтовете в Zubi, малък бутик в Мадрид.
„Търся дрехи, които ще издържат с течение на времето, няма да излязат от мода (и) мога да ги използвам за всичко.“

© Reuters
Пижама и Zoom
Големите марки веднага обърнаха внимание на този процес.
Търговци на дребно като Zara, Mango и H&M наблягат по сайтовете си на панталони, ризи и рокли, които са „smart за ежедневието“, редом с дневните и спортните облекла, които блокирането направи търсени и популярни повсеместно.
Много от водещите модни марки пуснаха нови колекции за този особен сезон за връщане към работните места, тъй като облекчаването на ограниченията и кампаниите за ваксинация стимулират мобилността.
Универсалният магазин El Corte Ingles, известно име в Испания, заяви, че търсенето на удобно офис облекло е нараснало през лятото и се е ускорило през септември, когато клиентите се върнаха към офисите и бизнес срещите.

© Reuters
Магазините, които най-бързо и успешно постигат нивата на продажби преди пандемията, са тези, които продават ежедневни или хибридни работни облекла, сочат анализатори и източници на модни продажби на дребно в Лондон и Мадрид, където високите нива на ваксиниране в Европа помогнаха на живота да се възстанови.
Жените, чиито работодатели са ги задължили частично да се явяват в офиса, са запазили блузата, която понякога са носили над долнището на пижама за разговори в Zoom, но сега я съчетават с удобни панталони и обувки без ток, казва пред „Ройтерс“ собственикът на Zubi Елена Субисарета.
На малцина обаче липсват строгостите на официалното обличане.
Алберто Гавилан, директор на таланти в агенция за персонал Addeco, каза, че официалното облекло вече е изключение. „Повечето хора ще предпочетат за бизнес ежедневния кодекс, който се оказа толкова ефективен и удобен през последните месеци“, каза той.

© Reuters

© Reuters
„Модата се промени“
Над половината от испанците, които се обличаха официално за работа преди пандемията, са ентусиазирани да купуват нови дрехи за връщане в офиса, показа проучване от юни на изследователската компания Dynata – най-високият процент сред 11 изследвани страни. Най-малко се вълнуват британците и японците с по 19% и 21%.
Търсенето на анцузи е спаднало с 96% от януари до август, тъй като процентът на ваксинация се е увеличил.
„Модата се промени и след почти две години далеч от работното място ви се иска да се върнете към нови неща“, каза специалистът по комуникации Валме Пардо, докато реди смели рокли с щампа, широки панталони и разтегливи блейзъри на леглото в дома си в Мадрид.
Мъжете също жадуват за комфорт.
Лусия Данеро, съветник за пазаруване в El Corte Ingles в Мадрид, забеляза поток от клиенти, които търсят освежаване, но мъжете сред тях никога повече не искат да пробват вратовръзки.
„Преди беше немислимо мъж да отиде в офиса по суичър… а сега го виждаме да се случва“, казва тя, разхождайки се по пътеките и посочвайки дънките, които бизнесмените сега търсят.

© Reuters
„Един по-спокоен град“
Тенденцията е глобална. Международните марки Vince, Me+Em, Uniqlo и The White Company, както и търговците на дребно в САЩ и Обединеното кралство като Nordstrom и John Lewis, отделят „пространство на сайта за модерно работно облекло със силен акцент… върху общосезонни модели, за да се гарантира гъвкавост и дълголетие“, каза агенция за откриване на тенденции Stylus в скорошен свой доклад.
Токчетата бяха запазени за много специфични моменти… Но хора се отърваха от тях във всекидневието, за да им е много по-удобно.
испанска дизайнерка
Всъщност, въпреки че мобилността на работното място все още е с 30% под нивата преди пандемията, продажбите на облекло са средно с 5% по-високи на големите западни пазари, каза Jefferies bank в съобщение до клиентите през септември.
Както физическите, така и онлайн продажбите в модния гигант Inditex бяха дори с 9% по-високи през август и първата седмица на септември, отколкото преди пандемията.

© Reuters
Есенно-зимният сезон имаше силен старт, каза на конференция изпълнителният председател на Inditex Пабло Исла, преди да обяви, че следващата колекция на Massimo Dutti ще се нарича Relaxed City.
„След като прекарахме толкова много време вкъщи, искаме „да се нагласим“… но свикнахме да ни е удобно и искаме… облекла като блейзъри и сака без подплата, по-широки панталони и сложни трикотажни изделия“, каза Ан-Софи Йохансон, творчески съветник в H&M.
Зад кулисите на седмицата на модата в Мадрид дизайнерите заложиха на ново начало, което сякаш включваше ярки, разкрепостени рокли и цветни джъмпъри. Колекцията Comfy Wild на дизайнерката Майте Ксасадемут например беше доминирана от рокли, елегантни smart версии на домашни дрехи, и спортни обувки.
Вашият коментар