• Начало
  • България
    • България
    • От света
    • Технологии
  • Политика
    • Политика
    • Анализи
    • Позиция
    • Коментари
  • Варна
    • Провадия
    • Вълчи дол
    • Девня
    • Долни чифлик
    • Аврен
    • Бяла
    • Ветрино
    • Белослав
    • Дългопол
    • Суворово
    • Аксаково
  • ЛЮБОПИТНО
    • Връзки
    • Психология
    • Здраве и Красота
    • Пътешествeник
    • Хороскоп
  • ЗЕЛЕНИ ЗАЕДНО
  • Разследване
Проватон
  • юли 8th, 2025
  • Партньор на Силна Варна
Проватон

юли 8th, 2025
  • Начало
  • България
    • България
    • От света
    • Технологии
  • Политика
    • Политика
    • Анализи
    • Позиция
    • Коментари
  • Варна
    • Провадия
    • Вълчи дол
    • Девня
    • Долни чифлик
    • Аврен
    • Бяла
    • Ветрино
    • Белослав
    • Дългопол
    • Суворово
    • Аксаково
  • ЛЮБОПИТНО
    • Връзки
    • Психология
    • Здраве и Красота
    • Пътешествeник
    • Хороскоп
  • ЗЕЛЕНИ ЗАЕДНО
  • Разследване
  • Последвайте ни
    • Facebook
    • Youtube
Половината ни пътища разбити и опасни, тежки тирове досъсипват “Тракия”
Home
България

Половината ни пътища разбити и опасни, тежки тирове досъсипват “Тракия”

септември 21st, 2022 Редакция "Проватон" България 0 коментара 8

Facebook Twitter

Средната лента на магистралата за Бургас най-разбита: проектирана е по нормативи отпреди 40 години за натоварване до 8 тона, а днес камионите  достигат до 13 тона. Камара “Пътища” призовава следващото правителство за спешни промени

За да не умират хора заради лоша настилка, всяка  година трябва да се ремонтират по 2100 километра,  сега успяват само за 200-300 км 

Служебният министър Иван Шишков няма опасения,  че ще е проблемно зимното почистване, тъй като имало  само две жалби на конкурсите

Около 50% от пътищата в България са в незадоволително състояние – разбити, с огромни деформации и опасни за ползване. Тежките камиони са доунищожили средното платно на магистрала „Тракия“.

Това предупредиха от Българската браншова камара “Пътища” във вторник, анализирайки двете години без ремонти, в които се води война срещу строителния бранш.

“Преди месец Агенцията за безопасност на движението по пътищата съобщи, че според нейните данни 40% от всичките 21 000 километра републикански пътища са в незадоволително състояние. Това обаче е към края на 2021 г. Но тъй като през 2022 г. не са правени почти никакви ремонти, делът на опасните пътища е нараснал”, сподели изпълнителният директор на камарата Лазар Лазаров.

Международни изследвания показват, че най-късно 7  години след построяването един път има нужда от основен ремонт.

“У нас този срок е 10 години, но и той не се спазва – често пътищата се оставят без основни ремонти по 15, 20 и дори повече години, докато не се разбият тотално и след това трябват милиони, за да се приведат в нормално състояние“, посочи председателят на Българския транспортен форум инж. Иван Кацаров. Според него текущите ремонти се правят, за да се удължи срокът за нормално използване на пътя, или поне основният ремонт след това да излезе по-евтин.

Председателят на камарата Стефан Чайков припомни, че през последните две години почти не се правят основни ремонти, тъй като още предишното служебно правителство поведе война с фирмите, оспорвайки всеки похарчен лев за текущото поддържане на пътищата с мотива, че под тази формулировка се правели незаконно основни ремонти.

“Единственото изключение в България е подбалканският път – вече 15 години след основния си ремонт, той е в много добро състояние. Причината обаче е, че тежкотоварният трафик се изтегли по магистрала “Тракия”, доунищожавайки я окончателно”, каза още Лазаров.

“Не прави ли впечатление на всички, че средната лента на “Тракия” е много по-разбита, отколкото изпреварващата? А когато нашите фирми правят основен ремонт, ремонтират всички ленти еднакво. Причината за сегашното състояние е, че нормативите ни са правени като за трафика преди 40 години, когато тежките камиони, които използват средната лента, бяха с по 6 или 8 тона натоварване на ос. Сега са вече с по 11 дори 13 тона, а в Германия се лансират камиони и с по 18 тона натоварване на една ос. Никой не контролира какви камиони карат по нашите пътища и естествено, че асфалтът вече не издържа”, посочи изпълнителният директор на “Хидрострой” и зам.-председател на камарата Живко Недев. Той призова новото правителство, каквото и да е то, да направи спешни промени в нормативите за строеж и ремонтиране на пътища, иначе те ще продължават да се доразбиват.

Facebook Twitter
Следваща Евростат: С близо 30% е поскъпнал хлябът в България
Предишна Как да възпитаваме правилно децата

Редакция "Проватон"

Подобни новини

Шест процента? Много важно, другите колко откраднаха… България
юли 7th, 2025

Шест процента? Много важно, другите колко откраднаха…

Наглец на годината! Росен Христов-Боташа загроби България, но го удари на live с две мацки (видео) България
юли 7th, 2025

Наглец на годината! Росен Христов-Боташа загроби България, но го удари на live с две мацки (видео)

Защо Прокопиев и Лулчева се страхуват от ареста на Никола Барбутов? България
юли 7th, 2025

Защо Прокопиев и Лулчева се страхуват от ареста на Никола Барбутов?

Вашият коментар Отказ

Най-популярни последната седмица
До две седмици! Делян Пеевски ще бъде вписан в съда като единствен председател на ДПС

До две седмици! Делян Пеевски ще бъде вписан в съда като единствен председател на ДПС

731
Николай Банев ще отваря завод за сода каустик до Провадия! Работниците ще са китайци 

Николай Банев ще отваря завод за сода каустик до Провадия! Работниците ще са китайци 

890
„Накрая ще останат само Доган и Рамадан“ – драмата в ДПС продължава

„Накрая ще останат само Доган и Рамадан“ – драмата в ДПС продължава

856
СЕНЗАЦИЯ: ГРУПАТА НА ДОГАН СЕ РАЗПАДА! ДЕПУТАТИ СЕ ВРЪЩАТ В ДПС, СОКОЛА НЕ ИЗТРЕЗНЯВА!

СЕНЗАЦИЯ: ГРУПАТА НА ДОГАН СЕ РАЗПАДА! ДЕПУТАТИ СЕ ВРЪЩАТ В ДПС, СОКОЛА НЕ ИЗТРЕЗНЯВА!

370
  • За нас
  • Контакти
  • За реклама
  • Нагоре
logo

Всеки един от Вас, скъпи читатели, може да стане част от света на ПРОВАТОН, като ни предостави информация, снимки и видеа, които Ви вълнуват. Гарантираме, че ще Ви бъде обърнато необходимото внимание.

©2018 Новини от Провадия и региона.
Powered by SmartHomeSys.eu Общи условия