Електромобилите са ключът към успеха на азиатската държава
Китай е напът да изпревари Япония като най-големия износител на автомобили в света до края на 2023 г. Това сочи анализ на рейтинговата агенция Moody’s.
През 2021 г. страната изпревари Южна Корея и зае трето място в класацията, а миналата година задмина и Германия, което я направи вторият по големина износител на автомобили. Япония все още е номер едно благодарение на големите ѝ автомобилни концерни.
Ключът за развръзката се крие в електромобилите. Нарастващото търсене на тези превозни средства изпрати общия износ на автомобили от Китай над нивата, наблюдавани преди пандемията.
През първата половина на 2023 г. приходите на Китай от износ на електромобили се удвоиха спрямо същия период на миналата година. За сравнение, общият експорт на автомобили от Япония и Тайланд – който включва както традиционни превозни средства, така и електромобили – все още не се е върнал към нивата отпреди пандемията.
Китай може да се похвали с конкурентно предимство в производството на литиево-йонни батерии, което Moody’s цитира като фактор, даващ преднина на производителите на автомобили, когато става въпрос за производствени разходи.
Според прогнозите на Moody’s Китай произвежда повече от половината от световното предлагане на литий, благодарение на ниските си разходи за труд в сравнение с конкурентите Япония и Южна Корея. Китай също може да се похвали с повече от половината от световния капацитет за рафиниране на метала.
В резултат на това някои от най-големите автомобилни компании в света създадоха производствени мощности в Китай, включително Tesla и BMW. Въпреки това Moody’s отбелязва, че чуждестранните марки не са засенчили местните, като Chery и SAIC.
Наистина, скоростта, с която Китай възприе новите технологии в автомобилната индустрия, е несравнима“, казаха икономистите.
Според Международната агенция по енергетика през април продажбите на електромобили са скочили до повече от 10 милиона през 2022 г., като Китай е начело и представлява около 60% от пазара.
Вашият коментар