Кметовете на Провадия, Долни чифлик, Девня, Дългопол и Бяла привличат финансов ресурс за развитието на туризма на общините си на среща с министър Зарица Динкова във Варна
Програмата на Министерството на туризма помага на общините сами да решават как да се рекламират, посочи министъра на туризма Зарица Динкова на съвместен брифинг с кметове от североизтока проведен в община Варна
По-рано днес в сградата на Община Варна кметът Благомир Коцев и заместник-кметът Снежана Апостолова бяха домакини на срещата на министъра на туризма с кметове от областта. Присъстваха зам. кмета на Дългопол Ганка Георгиева, кметовете на Долни Чифлик Красимира Атанасова, на Провадия – Димо Димов, на Бяла – Пеньо Ненов, на Шабла – Мариян Жечев, на Девня – Свилен Шитов и заместник- кметът на Аксаково – Десислава Стоянова.
По време на разговорите кметовете споделиха опит от реализирането на туристическите проекти в собствените си общини и от новите проекти, с които участват в програмата на МТ. От думите им стана ясно, че туристическите дейности са насочени към немския, испанския, литовския, естонския и други пазари.
Обсъдени бяха и варианти за реализиране на съвместни туристически пакети и на вътрешния пазар, с оглед ръста на туризма, отбелязан към декември 2023 г. на вътрешния пазар.
Кметовете обсъдиха и идеи за насочени към българските туристи продукти и за общи маршрути и услуги на регионално ниво, а не само в конкретна община и област.
МТ осигурява финансов ресурс за туристически проекти, които ще осигурят мащабни маркетингови кампании на общински туристически продукти на немския пазар. Те ще привличат германските туристи към балнео и СПА-услугите и ще популяризират общините с подобен ресурс като целогодишна туристическа дестинация.
По данни на министър Динкова, за Варненски регион и различните общини в него инвестициите са около 1.9 млн. лв.
За първи път се реализират подобни инвестиции в сферата на туризма. Общините вече са предприели конкретни стъпки в тази посока и вече се провеждат първите срещи с партньорите в проекта. Програмата на Министерството на туризма помага на общините сами да решават сами как да се рекламират.
13.01.2024 г.
ПРОВАТОН
Вашият коментар