Ток от вятър в Черно море: Какви са рисковете и възможностите в България?; Българската тол система вече ще е съвместима с европейската
Търговските вериги в България са в „добра форма“ и се готвят за еврото
За разлика от други части на българската икономика търговските вериги запазват своята „добра форма“, оптимистични нагласи и напредват в подготовката за въвеждането на еврото. Това стана ясно по време на събитие, организирано от Сдружението за модерна търговия (СМТ), в рамките на което бе представено и национално проучване на бизнес средата в България– Bulgarian Business Climate Index (BBCI). То е изпълнено от агенция ЕСТАТ сред ръководители на 600 български компании.
„Еконт“ започва да доставя пратки от Турция
Куриерската фирма „Еконт“ започва да доставя пратки от Турция. Компанията ще работи съвместно с турската платформа Yollando, която предлага стоки на местни марки, като LC Waikiki, Koton, Massimo Duti. В цената на доставка са включени всички митнически такси и процеси. Така пакет до 1 кг от Турция до офис на „Еконт“ в България струва 15.54 лв. За пратки до два килограма таксата е 19.48 лв., а до три килограма – цената е 24.08 лв., става ясно от информация на сайта на куриерската компания.
Ток от вятър в Черно море: Какви са рисковете и възможностите в България?
Заставате на плажа, почивате си на хавлията и пред вас, в морето се шири огромен вятърен парк, чиито перки пречат на иначе безкрайния морски хоризонт. Тази хипотеза, изразявана основно от представители на туристическия бранш, се явява една от основните, но не единствената, конфликтни точки, по темата с възможността да се изграждат офшорни вятърни ферми в българската част на Черно море.
Денков назначи нов зам.-министър на транспорта
Инж. Борис Герасимов ще заеме мястото на уволнения зам.-министър на транспорта Григори Григоров. Заповедта за назначението на Герасимов е подписано в сряда от премиера Николай Денков, става ясно от правителствено прессъобщение. То идва обаче почти 20 часа, след като единствено Economic.bg съобщи по информация от свои източници за уволнението на Григоров във вторник.
Българската тол система вече ще е съвместима с европейската
Българската тол система вече ще е оперативно съвместима с Европейската услуга за електронно пътно таксуване. Така българската услуга вече ще обменя информация за неплатени такси със системите за пътно таксуване на останалите държави. Промените в Закона за пътищата, които бяха изготвени от служебния кабинет още през май, бяха приети в сряда окончателно от депутатите.
Първата въздушна линейка е излетяла от Италия към България
Първата въздушна линейка излетя тази сутрин от производителя в Италия към България, заяви премиерът Николай Денков преди заседанието на Министерски съвет. Той описа събитието като „нов етап в спешната помощ и здравната грижа за българите.“ Страната ни бе една от малкото в Европа, която не разполагаше с медицинска помощ по въздух. Тя стана възможна, благодарение на Плана за възстановяване и устойчивост – нещо, което и премиерът Денков подчерта в изказването си.
Първият гръцки дълг с инвестиционен рейтинг събра рекорден интерес
Гърция отчете рекорден интерес към външната емисия облигации, пласираната във вторник – първата след присъждането на инвестиционен рейтинг на страната. Южната съседка на България загуби достъпа си до международните дългови пазари през 2010 – 2011 г., когато кредитният ѝ рейтинг бе свален до junk („боклук“) от големите международни агенции.
Европейските соларни производители молят ЕК за помощ
Европейската индустрия за производство на слънчеви панели призова Европейската комисия да се намеси със спешни мерки, за да се избегне затварянето на местни фирми заради ценовия натиск от китайския внос. Писмото до изпълнителната власт на Европейския съюз е видяно от Reuters.
След края на въглищата: В Перник ще се проведе кръгла маса за бъдещето на региона
Декарбонизацията на икономиката не е избор, а неизбежна трансформация, която вече е задвижена на политическо ниво. Постиндустриалното трансформация на въглищните региони звучи плашещо, но само на пръв поглед. Намираме се в момент, в който бизнесът и хората имат възможността да участват активно в прехода – не просто за да не бъдат ощетени, а за да се адаптират по най-добрия начин и дори да допринесат за подема и модернизирането на местната икономика.
Вашият коментар