Вече се работи по няколко такива и в Европа – в Италия, Унгария, Великобритания, но се търсят още локации
Китайските производители на автомобили, които се стремят към глобален растеж, все повече изграждат заводи за автомобили зад граница. Това се случва докато все повече регулатори обмислят налагането на мерки срещу вноса на произведени в Китай електрически автомобили.
Така например в момента Chery Auto води преговори с правителството на Италия за отваряне на производство там. Ако преговорите доведат до успех, Chery ще бъде сред първите китайски автомобилни производители с европейско производствено присъствие.
BYD
Най-големият производител на електромобили в света изгражда заводи за автомобили в Тайланд, Бразилия, Унгария и Узбекистан.
BYD започна производство в завода в Узбекистан през януари с хибриден кросоувър Song Plus. Фабриката има планиран годишен производствен капацитет от 300 000 автомобила.
Производственият комплекс в Бразилия се очаква да започне работа до края на годината или в началото на 2025 г. с приблизителен годишен производствен капацитет от 150 000 единици през първата фаза.
BYD обяви завода си в Унгария за производство на електромобили и plug-in хибриди през декември, заявявайки, че ще създаде хиляди местни работни места, ще стимулира местната икономика и ще подпомогне местните вериги за доставки. Не се казва кога може да започне производството.
Компанията търси и място в Мексико за фабрика с производствен капацитет от 150 000 автомобила годишно само за местни продажби.
BYD има капацитет да произвежда 4 милиона коли в Китай годишно. Най-големите ѝ задгранични пазари през 2023 г. включват Тайланд, Бразилия, Израел и Австралия.
CHERY AUTO
Chery Auto, най-големият автомобилен производител в Китай по обем на износа, заяви миналата година, че ще инвестира 400 милиона долара, за да създаде фабрика в Аржентина, която да произвежда 100 000 коли до 2030 г.
Компанията е продала повече от половината от колите си извън Китай през 2023 г., като повечето от тях са с бензинови двигатели. Русия е най-големият ѝ отвъдморски пазар, като същевременно има голямо присъствие в Латинска Америка.
През 2014 г. създаде завод в Бразилия с годишен капацитет от 150 000 единици.
Chery обмисля и изграждането на автомобилна фабрика в Обединеното кралство през това десетилетие.
SAIC MOTOR
Държавната SAIC, вторият по големина износител на автомобили в Китай със своите автомобили с марката MG, търси място в Европа, където да създаде завод за производство на електромобили.
SAIC построи три задгранични завода за автомобили в Тайланд, Индонезия и Индия. Освен това има т. нар. сглобен завод (CKD) в Пакистан, където сглобява автомобили от части, доставени на обекта.
GREAT WALL MOTOR
Great Wall Motor има фабрика в Тайланд с годишен капацитет от 80 000 единици.
GEELY
Geely, чиито марки включват Lotus и Volvo, има заводи в Беларус, Обединеното кралство и Индонезия.
Вашият коментар