Засега производителят има малък пазарен дял при електромобилите в Европа
Китайският производител на електромобили BYD разширява присъствието си в Европа с навлизането в първата страна на Балканите – Гърция. Компанията пуска там два модела леки автомобили – кросоувърa Atto 3 и седанa Seal.
Компанията „тъкмо стартира“ в Европа по думите на главния изпълнителен директор за региона Майкъл Шу. След като доминираше на вътрешния си пазар, BYD започна да пренася своите най-продавани електромобили в чужбина, за да се противопостави на своите конкуренти.
Къде в Европа?
Компанията започна да продава електромобилите си на Стария континент още през 2021 г. с Норвегия. Справка в корпоративния ѝ уебсайт показва, че има представителства още в Нидерландия, Полша, Швейцария, Унгария и Словакия.
За миналата година тя си е завоювала 1.1% дял от европейския пазар на електромобили. Шу признава, че ръстът на продажбите ще отнеме време като целта е BYD да утрои своя пазарен дял. Дори още преди да започне да произвежда коли в своя завод в Унгария през 2026 г.
След като започне да работи, заводът ще може да произвежда 150 000 автомобила годишно, като капацитетът може да бъде удвоен, ако е необходимо.
Агресивен ръст
Въпреки малкото присъствие на BYD на европейския пазар на електромобили засега, автомобилният производител планира да се разшири агресивно.
В края на миналата година компанията изпревари Tesla като най-голям продавач на електрически превозни средства.
Компанията стимулира приемането на електромобилите чрез намаляване на цените и въвеждане на драстично по-евтини модели.
След като заводът в Унгария започне производство, BYD ще намали допълнително цените си за Европа. Моделът Atto 3 например започва от само 16 644 долара в Китай, а в Европа се продава за около 40 000 долара.
Вашият коментар